17 February 2012

Perlukah aku menangis??

salam.......

sunyi...

sendu...

sepi...

sebak...

marah...

hangin...

geram...

urghh, macam2 perasaan yg terbuku di hati ini. hendak ditelan, mati emak...hendak diluahkan, mati bapak. apa je yang dilakukan serba xkena..gelisah memanjang. rasa serabut dan hampir meletus lahar gunung berapi ni..

tapi apa yang perlu aku lakukan? marah? maki? caci? cerca? oh itu bukan aku. kalau marah dalam hati, mungkinla jugak. tapi untuk melontarkan kemarahan itu, sesungguhnya aku xmampu.
sakit jiwa bila terlalu banyak perkara kita pendamkan sendirian...hanya antara kita dan Maha Esa yg tahu gejolak jiwa ini.

bila terlalu runsing akan sesuatu perkara, turn to Allah. yes, hanya dia yg bisa mendamaikan hati ini..menenangkan jiwa ini. TAPI ada je bisikan2 syaitan yg menambahkan amarah ini. ye, itula dia manusia..bila ada mulut, sesuka hati mengata insan lain..xtau ke orang lain pun ada perasaan juga?? jari die pulak lincah menari2 atas keyboard komputer/lappy utk tujuan mhina dan mengutuk insan lain..haisshh, kenape ye?kenape? kalau orang lain buat kat kite, tau pula nak hangin...

diri ini dah lali dengan segala2 kata nista orang lain. baik dari sahabat yg menikam dari belakang atau dari insan yg xberapa selesa dengan diri ini (jeles sgt, xade pon lebihnye aku ni dr kalian)..

sakit dijari orang boleh nampak..tapi sakit dan luka dihati, xde siapa yg tahu. yang menanggungnya hanyalah kita...ye, kita!!! bila dah xtahan sangat, apala yg mampu diri ini lakukan selain menangis. menangis utk mengurangkan kesakitan ini. diri sendiri yg terpaksa memujuknya... ya Allah, ringankanlah penderitaan ini...amin =(



No comments:

Post a Comment